Túžite po vlastnej značke? Nechajte si tovar s vašim logom vyrobiť v Ázii
Nízke výrobné ceny ázijských dodávateľov sú obrovským lákadlom pre podnikateľov, ktorí na trh túžia uviesť vlastnú značku. Vaše logo, slogan alebo dizajn môže byť kľúčovým pri odlíšení vašich produktov od konkurencie. Ázijskí dodávatelia sú ochotní už pri výrobe produktov umiestniť na tovar vaše logo, takže si z Ázie dokážete objednať hotový produkt určený k ďalšiemu predaju presne podľa vašich požiadaviek. Ako prebieha dovoz tovaru s vlastnou značkou z Ázie a čo všetko musíte o obchodovaní s Áziou vedieť sme pre vás zhrnuli v článku.
Premyslite si, čo chcete z Ázie dovážať
Z Ázie pre vaše podnikanie môžete dovážať dva druhy tovarov. Najčastejšie majú zákazníci záujem o výrobky, ktoré už dodávatelia majú v ponuke a vy na ne môžete umiestniť svoje logo. V prípade, že budete takéto produkty hľadať na portály Alibaba.com, stretnúť sa môžete so skratkou ODM, teda Original Design Manufacturer. Tá zahŕňa všetky produkty, ktoré navrhujú výrobcovia ešte predtým, ako ich ponúkajú zákazníkovi, ktorý na finálnom produkte môže urobiť len pár drobných zmien.
V Ázii si však môžete dať vyrobiť aj tovar presne podľa vašich požiadaviek, ktorý ešte žiadny predajca nemá v ponuke. Takéto výrobky sú označované aj skratkou OEM (Original Equipment Manufacturer), ktorá zahŕňa výrobky, ktoré sa vyrábajú na základe návrhov zákazníkov.
Okrem samotných výrobkov môžete v Ázii nakúpiť aj personalizované obaly pre vaše produkty. Na výber máte z viacerých veľkostí a predovšetkým rôznych materiálov. Pre našich klientov často dodávame aj samolepky s logom, ktoré môžu byť použité na označenie hotových balení alebo produktov, a tiež rôzne ďalšie reklamné predmety.
Zvoľte správnu obchodnú stratégiu
Ak sa rozhodnete začať podnikať pod vlastnou značkou a importovať tovary z Číny alebo iných ázijských krajín, je dôležité venovať čas príprave a definovať svoju cenovú a predajnú stratégiu vopred. Výrobný proces v Číne a ďalších ázijských krajinách sa riadi odlišnými pravidlami v porovnaní s našim regiónom, takže je nevyhnutné brať tieto rozdiely do úvahy pri plánovaní dodávok z Číny alebo inej krajiny južnej, juhovýchodnej alebo východnej Ázie.
Pri dovoze z Ázie je najdôležitejšie zabezpečiť si stabilné zásobovanie. Najlepšie je hľadať priamo výrobcu a vyhýbať sa ázijským obchodným firmám, ktoré nedokážu zaručiť konzistentnú kvalitu dodávok ani dodržanie výrobných termínov. S obchodnými firmami v Ázii môže nastať problém aj v súvislosti s cenou, ktorá sa môže meniť pri každej objednávke. Ak sa budete snažiť dosiahnuť čo najnižšiu cenu, obchodná firma môže pre váš tovar nájsť iného výrobcu, a tým pádom môže byť kvalita vášho ázijského tovaru odlišná od toho, čo ste si objednali.
Mnohé ázijské firmy, predovšetkým tie so silnou historickou prítomnosťou a tisíckami spokojných zákazníkov neprijímajú objednávky v malom počte kusov alebo jednotlivé kusy. V priemyselných odvetviach, ako je textil, hračky alebo výroba elektronických produktov s personalizovaným logom alebo špecifickým potlačou na obale, je bežným štandardom, že minimálny odberný počet na jeden dizajn a farbu produktu sa pohybuje okolo 100 kusov. Niektoré veľké továrne v Číne dokonca nastavujú minimálne odberné množstvá na tisíce a viac kusov pri prispôsobovaní produktov podľa individuálnych požiadaviek.
Pri dovoze z Ázie sa spoľahnite na odborníkov z Infinity Standard
Ak ešte nemáte vybraného dodávateľa, ale viete, čo by ste radi v Číne a Ázii vyrábali alebo z nej dovážali, neváhajte nás kontaktovať. Naša spoločnosť Infinity Standard je tu pre vás, aby vám pomohla nájsť spoľahlivého ázijského dodávateľa. Okrem toho pre vás vieme zabezpečiť kontrolu tovaru priamo u dodávateľa. Na vašu žiadosť sa postaráme o celú komunikáciu s dodávateľom a zabezpečíme, že dovoz z Číny a Ázie prebehne hladko, s doručeným až do vášho skladu na Slovensku.
S radosťou vám poskytneme odpovede na všetky vaše otázky týkajúce sa obchodovania s Čínou a Áziou a pomôžeme vám nájsť správne riešenie pre váš podnik.
O autorovi
Daša Uherková
Mám vyštudovaný manažment a marketing. S Infinity Standard spolupracujem na dvoch projektoch. Mám rada výzvy a rada sa zdokonaľujem v rôznych oblastiach.